Tulosta

ADHD-hoitojen vaikutus opilliseen suoriutumiseen ja koulunkäyntiin

Lisätietoa aiheesta
9.12.2016
Vesa Närhi

Kirjallisuutta

  1. Ryan JB, Reid R, Epstein MH, Ellis C, Evans JH. Pharmacological intervention research for academic outcomes for students with ADHD. Behav Disord 2005;30:135-54
  2. Purdie N, Hattie J, Carroll A. A review of the research on interventions for attention-deficit hyperactivity disorder: What works best? Rev Educ Res 2002;72:61-99
  3. MTA Cooperative Group.. National Institute of Mental Health Multimodal Treatment Study of ADHD follow-up: 24-month outcomes of treatment strategies for attention-deficit/hyperactivity disorder. Pediatrics 2004;113:754-61 «PMID: 15060224»PubMed
  4. Van der Oord S, Prins PJ, Oosterlaan J ym. Efficacy of methylphenidate, psychosocial treatments and their combination in school-aged children with ADHD: a meta-analysis. Clin Psychol Rev 2008;28:783-800 «PMID: 18068284»PubMed
  5. Arnold LE, Hodgkins P, Kahle J ym. Long-Term Outcomes of ADHD: Academic Achievement and Performance. J Atten Disord 2015 «PMID: 25583985»PubMed
  6. Currie J, Stabile M, Jones L. Do stimulant medications improve educational and behavioral outcomes for children with ADHD? J Health Econ 2014;37:58-69 «PMID: 24954077»PubMed
Käypä hoito -suositukset ovat riippumattomia, tutkimusnäyttöön perustuvia kansallisia hoitosuosituksia. Lue lisää
LINKKIEN TYYPIT JA VÄRIKOODIT
Kirjallisuusviite
Kuva
Linkki toiselle sivustolle
Lisätietoa
Näytönastekatsaus
PDF-tiedosto
PubMed-abstrakti
Taulukko