Takaisin Tulosta

Keskeiset tekijät pehmeän rasvan osuuden suurentamiseksi ruokavaliossa

Lisätietoa aiheesta
ursula Schwab
18.12.2017
  • Pehmeää kasvimargariinia (rasvaa vähintään 60 % ja Sydänmerkki) leivälle noin 1 tl/viipale
  • Öljyä tai öljypohjaista salaatinkastiketta 1/2–1 rkl/salaattiannos
  • Kalaa 2–3 kertaa viikossa (josta vähintään kerran rasvaista kalaa) valmistettuna rasvattomin ruoanvalmistusmenetelmin tai pehmeää rasvaa käyttämällä
  • Tarvittaessa kasviöljy, juokseva margariini ("pullomargariini") tai pehmeä leipärasva ruoanvalmistuksessa
  • Kasviöljy, juokseva margariini tai pehmeä leipärasva leivonnassa
  • Maustamattomia pähkinöitä, manteleita ja siemeniä 2 rkl/vrk
  • Viite «Suomen Sydänliitto ry. Ruoka sydänterveyden edistä...»1

Kirjallisuutta

  1. Suomen Sydänliitto ry. Ruoka sydänterveyden edistämisessä – Sydänliiton ravitsemussuositus. Suomen Sydänliitto 2016. http://www.sydan.fi/ravitsemussuositus