Yksi tehtäväsuuntautuneista lähestymistavoista (task-oriented approach) on Neuromotor Task Training (NTT), joka on kehitetty Hollannissa kuntoutukseen lapsilla, joilla on kehityksellinen koordinaatiohäiriö (DCD). NTT perustuu motorisen säätelyn ja motorisen oppimisen periaatteisiin ja huomioi motoristen taitojen opettamisen ja motivaation «Smits-Engelsman B, Verbecque E. Pediatric care for...»1. NTT-lähestymistavassa lapsen tavoitteellinen taitojen oppiminen perustuu lapsen, tehtävän sekä sosiaalisen ja fyysisen ympäristön väliseen vuorovaikutukseen. NTT-lähestymistavassa terapiaprosessi etenee vaiheittain. Prosessi alkaa lapsen ja perheen haastattelulla, jossa valitaan tavoitteeksi asetettu tehtävä. Tämä määrittelee terapian sisällön. Lapsen, tehtävän ja ympäristön väliset yhteydet analysoidaan kartoittamalla ensin tehtävä ja ympäristötekijät, jotta lapsen suoriutuminen tavoitteeksi asetetusta tehtävästä on mahdollista. Tehtävästä suoriutuminen on riippuvainen myös lapsen taidoista ja kyvyistä, jotka joko edistävät tai hidastavat valittuun tavoitteeseen pääsemistä. Terapiaintervention aikana valittua tehtävää harjoitellaan asetetun tavoitteen mukaisesti huomioiden lapsen suoriutumista rajoittavat tekijät. Terapiassa harjoiteltavaa tehtävää mukautetaan taitojen mukaan siten, että harjoittelu etenee progressiivisesti kohti asetettua tavoitetta.
Näytönastekatsauksen «Neuromotor Task Training (NTT) may improve motor performance of children with developmental coordination disorder when compared to no-intervention or Wii-Fit training but trustworthy evidence is missing.»D perusteella NTT voi edistää motorista suoriutumista lapsilla, joilla on kehityksellinen koordinaatiohäiriö (DCD), kun verrataan lapsiin, jotka eivät ole saaneet terapiaa tai ovat harjoitelleet Wii-Fitin avulla, mutta luotettava näyttö puuttuu. Tutkimusten otannat olivat pieniä, osallistujia ei ollut satunnaistettu tai sokkoutettu, eivätkä kaikissa tutkimuksissa diagnostiset kriteerit täyttyneet.